Satul Frăsuleni, comuna Victoria, judeţul Iaşi

Ce pot avea în comun Fotografia şi un sat de la marginea judeţului, situat pe malul Prutului, numit FRĂSULENI? Se pot găsi multe răspunsuri: de la mini-"delta" aflată lângă drumul care duce spre sat, apărută în urma unei revărsări a Prutului, la natura care înconjoară satul şi care, o dată ce ai păşit în teritoriul ei, te tulbură şi te linişteşte cu foşnetul frunzelor, cu triluri de păsărele, cu "muzica" ei aproape de necrezut şi cu privelişti care iţi pot uneori tăia respiraţia, şi până la posibilitatea de a realiza un reportaj despre situaţia precară a unui sat de la marginea Moldovei.

Totuşi, în afară de variantele amintite, puntea de legătură dintre FRĂSULENI şi FOTOGRAFIE este aceeaşi LUMINĂ care ne călăuzeşte atât pe noi, amatorii şi pasionaţii de Fotografie, cât şi cea care ne luminează Calea noastră în viaţă.

Adăugaţi la ea dragostea unor oameni pentru copii şi dorinţa de a-i vedea fericiţi şi aveţi toate ingredientele necesare unei acţiuni caritabile.
Fără show-uri televizate sub luminile reflectoarelor sau alte modalităţi uzuale de promovare şi doar dintr-o profundă speranţă că mai putem ajuta societatea noastră să "crească" tineri educaţi, membrii Clubului Fotografilor de la Casa de Cultură "Mihai Ursachi" a Municipiului Iaşi, cu sprijinul preotului paroh Ciprian ATUDOREI şi al soţiei lui, Ana, de la Biserica Sf. Mare Mucenic Gheorghe din Frăsuleni, au început ridicarea unei biblioteci pentru cei mici. Nu avem cunoştinţe avansate de "construcţie", dar am utilizat pentru "fundaţie" aproximativ 200 de cărţi pentru copii şi 60 de pachete cu rechizite şi dulciuri.

Prin cei care au fost în Frăsuleni duminică, 31 mai 2009 (AnaMaria CIUCANU, Ionuţ IGNAT, Adrian GÂRNEAŢĂ, Carmen PARII şi Cristian ŢIBU), copiii le transmit că îi aşteaptă la ei în sat pe toţi membrii Clubului Fotografilor şi le mulţumesc tuturor celor care le-au făcut daruri:
Ştefan ABAGERU, Nicu APOSTU, Cristian BĂLŢĂTESCU, Iasmina CALINCIUC, Iulian CIOBĂNAŞU, Alexandra CORNEANU, Marius CURTEANU, Oana DAMIR, Ovidiu DIACONU, Anca DOROHOI, Adeline FLOREA, Adrian GÂRNEAŢĂ, Nicolae IFTIMIE, Ionuţ IGNAT, Cristina ILIESCU, Ştefan ISARIE, Lavana KRAY, Gina MAGDICI, Tudor MANOLACHE, Robert MIHĂICĂ, Ovidiu MORARU, Constantin NĂSTASE, Robert NEMŢANU, Radu PANDURU, Cătălin PÂRĂU, Carmen PARII, Iulia PAŞCANU, Adrian PIPIRIGEANU, Ecaterina ŞCHIOPU, Eduard ŞCHIOPU, Alexandru TOMA, Octavian TUDOSE, Cristian ŢIBU şi Mihai URECHE.

A consemnat: Ionuţ IGNAT.

Text preluat de pe blogul Cubului Fotografilor; de asemenea donatia vazuta in imagini:

  http://clubul-fotografilor.blogspot.com

8 comentarii:

Anonim spunea...

foarte frumos descris satul Frasuleni...mai ales pentru ca il cunosc foarte bine!Merg ori de cate ori am ocazia pe locul unde a trait strabunica,bunica si unde a copilarit si mama mea!(Manolache Iachim Ioana)

Anonim spunea...

De fiecare data cand ajung pe acele tinuturi imi aduc aminte de copilaria mea si ma incarc de energie pozitiva dar sincer mi-ar place sa intalnesc satul modernizat(si o parte din traditional)Manolache Luminita(Moraru)

Anonim spunea...

Imi aduc aminte de satul meu natal(Frasuleni) si de drumul Frasuleni-Iasi care il parcurgeam mereu pe JOS!Am foarte multe amintiri legate de aceste locuri!(Manolache Georgeta(Moraru)

liliana.moraru spunea...

este satul meu natal si sunt mandra de acest lucru.intradevar preotul nostru a realzat o miltime de lucruri pentru noi si pentru sat.

Anonim spunea...

sunt mandra de satul meu pentru ca acolo ma simt cel mai bn sh imi regasesc toate amintirile. Imi iubesc satul natal:x:x:x



MORARU MONICA

Anonim spunea...

si eu sunt f fericita ca locuiesc in acest loc minunat,Frasuleni!!!

Mihai S spunea...

Cred ca nu poti uita locul ala...nu pot uita padurea ( de pana-n anii '73), nu pot uita satul in care mi-am petrecut fiecare vacanta intre '67 si'75 si-n care toata lumea te trata cu grija pentru ca erai nepotul de la Bucuresti a lui tanti Frosica, toti prietenii,( Geta , Valerica, Viorica, Ionel, Gheorghita..) si cei vre-o 20 de veri ai mei...locul unde ai ivatat sa mergi pe bicicleta, pe cal sau sa pescuiesti in Prut. Si regret ca vita a facut sa nu mai reusesc sa ajung in lumea aceea de vis si liniste, niciodata ...! Mihai Stancu ( Raileanu )

madalina bejinariu spunea...

chiar nu stiu cum ar fi fost daca parinte Ciprian nu ar fi venit la noi in sat,nu am mai fi acum un cor frumos la biserica,dar si dascalita noastre Vasilica ne-a invatat multe,ne sunt ca niste parinti